Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

14 juni 2009

"Nieuwe schoenen"

"Elk jaar wil ik iets verbeteren aan de Kever." Dat is natuurlijk een mooi plan, maar het is nog maar de vraag of Bruin dat kan trekken. Dit jaar gelukkig in elk geval nog wel. (Ik ga dan ook niet op vakantie...) Hieronder lees je het resultaat!

De rode handel

Behalve de nieuwe spatlappen heb ik nu ook zo'n magische rode handel aan boord. Het lijkt wel weggevlogen uit de cockpit van een gevechtstoestel. Maar ik kan je geruststellen, er komen geen raketten uit de uitlaat als je hem omzet. Het is de "sleutel" van de massa-schakelaar, die keurig weggewerkt zit onder de achterbank. Zelfs de schroeven zijn zwart gemaakt, zoals je ziet. Nu sowieso geen lekstroom meer uit de accu en eventuele dieven hebben iets meer werk aan de winkel...



Opfrisbeurt velgen

Maar veel leuker is de grootste vernieuwing: ik heb de velgen laten stralen en spuiten. Hier nog even zoals het was:




Vooral vooraan vond ik het niet zo fraai meer...

De "nieuwe" velgen

De velgen zijn gestraald en daarna in twee kleuren gespoten: het midden zwart en de velgrand in de originele kleur zoals ook op het "geboortecertificaat" van de auto stond: L87 Perlweiß. Oordeel zelf, maar ik ben 100% tevreden. Het zit er strak op, de auto zwelgt wat minder in het bling bling en het is daardoor wat rustiger voor het oog. En die kleur Perlweiß vind ik erg mooi.







De sierringen heb ik er niet opnieuw op laten zetten. Zonde als je zoveel geld uitgeeft en je ziet er maar een randje van 1 cm van, nietwaar? Ik vind ze nog steeds leuk, maar het resultaat nu is minstens zo fraai.



Hier kun je nog even precies vergelijken tussen toen en nu (klik op de foto's voor een vergroting, dan zie je het pas echt goed). De bovenste foto is natuurlijk de mooiste plek en het mooiste licht, dus helemaal eerlijk is het vergelijken niet natuurlijk.



1 opmerking:

Wil zei

Een massaschakelaar? Toe maar! Ik weet niet eens wat het is en jij hebt het in jouw Kever!
Een goede zet, dat laten stralen van de velgen. Die sierringen zijn best mooi, maar worden vaak gebruikt om minder fraaie velgen aan het oog te onttrekken. Dat was ook bij mijn Kever het geval. Leuk dat je voor twotone hebt gekozen, dat geeft een chique aanzien. De sierringen kunnen naar de vitrinekast verhuizen.
Groetjes
Wilco