Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

14 juni 2008

Oldtimer-look?

Ik wil de Kever zo oorspronkelijk houden als het maar kan. Dus geen accessoires aan de auto zoals het bekende bloemenvaasje, de KNAC/ANWB/enz.-plakettes, NL-bordjes met het geboortejaar van de auto, mistlampen, schijnwerpers enzovoort. Ik vind een eenvoudige, "dagelijkse-auto"-uitstraling het mooist.

Maarrrr... wat míj nou weer leuk lijkt is om een aantal dingen in de auto te leggen, die "Jan Modaal" toen op reis bij zich had. In de jaren "60 begon Nederland te profiteren van een sprong in de welwaart, dus kon men nu "op vacantie". Dus een koffertje, een fotocamera, wat tijdschriften uit die tijd enzovoort, lijkt me wel aardig. En een auto-plaid uit die tijd natuurlijk. Moeders waren altijd bezorgd dat de kinderen de achterbank vies zouden kunnen maken, toch?

Misschien toch een uitzondering nog: Eén ding vond ik vanaf het begin mooi en origineel. Iets om de buitenkant "af" te maken. Ik heb het over die witte sierrandjes rondom je nummerborden.



Paalman Luchtgekoeld had ze nog liggen, uit oude voorraad, dus de originele!



Om ze erop te krijgen moet je wat duw en trekwerk verrichten (en het plastic een beetje warm maken helpt ook), maar voilà...




Kever "Gewassen en gestreken"

Geen opmerkingen: