Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

21 juni 2008

Onderhoud

Mei 2010
  • Startslot vervangen

Maart 2010

  • APK
  • Nieuwe carburateur, benzinepomp en electronische ontsteking
  • Nieuwe ruitenwisserbladen
  • Nieuwe accu
  • Loszittend tectyl bijgewerkt
Juni 2009

  • Velgen gestraald en gespoten in 2 kleuren
  • Snelheidskabel vervangen
  • Achterruitrijschakelaar gerepareerd, waardoor achteruitrijlicht het weer doet
  • Massaschakelaar ingebouwd
Mei 2009

  • Nieuwe spatlappen
  • Andere accu
September 2008

  • Koppeling vervangen
  • Kachelbuizen vervangen
  • Benzineleiding vervangen
  • Stoterpijpjes vervangen
  • Krukaskeerring vervangen
  • 2 x nieuwe olie, na kapotte klepgeleider
  • Bougies vervangen

Juli 2008

  • Nieuw tapijt voorin en in de kofferbak
  • Verwarmingskabels + pijp voor kabels vervangen
  • 1000 km beurt
  • Remmen gesteld
  • Voorste stuk kokerbalk rechtsvoor vervangen
  • ML-Tectylbehandeling kokerbalken

Juni 2008

  • Oude tapijt verwijderd
  • Witte sierranden rondom de kentekenplaten aangebracht
  • CTEK acculader aangeschaft, accu opgeladen en beetje bijgevuld met gedemineraliseerd water.
Mei 2008

Bij / Kort na de oplevering van de Kever, 13 mei 2008:
  • schokbrekers vooraan (gasgevuld)
  • vier nieuwe banden Continental CT22
  • nieuwe buitenspiegel
  • driepuntsgordels in de kleur beige voorin
  • uitlaat + RVS uitlaatpijpjes
  • bougiekabels, contactpunten en verdelerkap
  • olie, remvloeistof
  • achterbankrubber
  • rubber pedaalbekleding gaspedaal
  • plaatje gelast linksachter bij achterbank
  • schoonmaak- en poetsbeurt interieur: dashboard, stuur, zijpanelen, voorstoelen schoonmaken. Rubber matten uitkloppen (voorzichtig), stoelgeleiders gesmeerd, alle rubbers in de siliconenspray gezet

Geen opmerkingen: