Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

19 mei 2010

NIEUW! Nu nog NIEUWER! (Nog 5.964 onderdelen te gaan...)

Je ziet het nog steeds, die beetje domme, wasmiddelachtige manier van reclame. Smijt met een opvallend lettertype het woord "NIEUW" op de verpakking, en je verkoopt er kennelijk toch weer nèt wat meer van. Welnu, mijn Kever is permanent "NIEUW"...

Een tijdje terug zocht deze Zeezandkever enthousiast de Zeeuwse kust op. De wagen pruttelde net zo enthousiast als majestueus met die gloednieuwe electronische ontsteking, nieuwe benzinepomp en nieuwe carbaruteur, nieuwe accu en nieuwe bobine aan boord. Alleen de eigenaar is eigenlijk nog de oude. Maar goed, vroem vroem - het leven is geweldig!

Na afloop van het gezellige bezoek starten maar... "Und läuft und läuft und läuft... eh... nou niet dus." #$%^&@%$ De lampjes gingen netjes aan, maar achterin viel een stilte waarbij zelfs de vogeltjes op het kerkhof van schrik hun snavel zouden houden.

Ik heb al bijgeleerd. Ik word niet meer boos. Hooguit wat verdrietig. Ik spreek hem in gedachten toe: "Beste Kever, hallo, ik wou rijden, weet je nog? Jij en ik hadden een deal, toch? Ik red jou en jij rijdt mij?" Ik wil mezelf niet telkens afvragen waarom ik van aanduwen een sport zou moeten maken... Maar goed, na het aanduwen - ach ja, het went - reed hij weer even netjes terug naar huis. Kevergarage opgezocht en wat bleek: het startslot was stuk. Ja, ook dat kan stuk. Gelukkig geen rib uit je lijf, maar goed: de Kever is dus alwéér NIEUW!

Het is het lot van de oldtimer bezitter: Wie wint het: de roest of de portemonnee? Na dik veertig jaar is zo'n auto technisch gezien op een aantal punten gewoon op. Dus moet je dat toch vervangen als je tenminste wilt rijden. Geen idee, hoeveel onderdelen dat in mijn geval nog zouden kunnen zijn. Ik gok op 5.964. Maar het kunnen er zo ook 5.965 zijn...

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

1 opmerking:

Wil zei

Je hebt gelijk, boos kan je eigenlijk niet worden, verdrietig wel, of teleurgesteld. Dat laatste is meestal erger dan boos. "Nee, ik ben niet boos, maar teleurgesteld". Ai.
Mijn 'Herb' staat nog steeds bij HotRod. De planning loopt steeds verder uit en ik ben nu al heel wat zonnige rijdagen misgelopen. Erg jammer. Maar ik ben niet boos, wel teleur.......