Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

17 april 2011

Nieuwe kransslagader voor de bijna jarige...

... nee gelukkig niet voor de chauffeur, maar voor de Kever! Maar daarover zometeen meer.

Nog een paar nachtjes slapen en de Kever ontwaakt uit zijn winterslaap.

Meneer heeft onlangs een grote beurt gehad en daar constateerde het artsenteam van Volksrepairs een verstopping: een verstopt voorverwarming van het inlaatspruitstuk. Niet gevaarlijk voor de Kever, maar inderdaad: bij het optrekken leek hij altijd een beetje in te houden. Als je heel behoedzaam gas gaf was hij na een paar tellen wel over een soort "dood punt" heen, maar je merkte dat het niet optimaal was allemaal.

De fenomenale maximum "kruissnelheid" van 120 km/h (VW-foldertaal jaren 60) kwam maar heel moeizaam tot stand. Eens kijken hoe hij met een gereviseerd inlaatspruitstuk op het gaspedaal reageert. Het hoeft voor mij niet meteen bij zijn repuatie van helse racekever aan te sluiten overigens. De vaste lezer herinnert zich: James Bond in Zoetermeer

Samen met de aldus verjongde 66-iger hoop ik in juli zijn 45 jarig bestaan te vieren!

Wie had dat ooit gedacht toen hij in Wolfsburg in 1966 van de band rolde...?

Iedereen veel plezier in het nieuwe rijseizoen!

2 opmerkingen:

Robin zei

Jij ook veel rijplezier Paul!

Paul zei

Update: 120 km/uur ging vandaag ook prima! Kevertje rijdt weer als een zonnetje (en in het zonnetje deze dagen, geweldig!)