Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

20 april 2011

We zijn weer on the road...

We zijn weer on the road! Vandaag de Kever opgehaald en nog eens een prachtig weertje erbij cadeau!

Hier bij een filmpje van de Seesandkever in actie in 2009 tijdens de Jubileumrit van de Keverclub. Met dank aan Superkever voor het mogen gebruiken van het materiaal!

2 opmerkingen:

Wil zei

Hoi Paul

Ik ben nog niet 'on the road'. Wel heb ik de accu al een tijd aan de lader staan. Ergens vorige maand heb ik de spanningsverdeler vervangen door een exemplaar dat ik tijdens het Keverwinterfestijn op de kop heb weten te tikken. Volgens de ANWB was de spanningsregelaar namelijk defect, omdat de accu niet voldoende oplaadde. Mij kan je alles wijs maken, dus heb ik voor een paar tientjes een tweedehands op de kop getikt, waarvan ik niet eens weet of ie wel goed is. Ik heb nog niet de moed gehad om 'm uit te proberen omdat het sterk naar benzine rook in de stalling. Blijkbaar zweet er ergens benzine. Zucht. Dit jaar zie ik erg op tegen eventuele tegenslag met mijn Herbie en ben bevreesd voor mijn reactie wanneer ik weer panne krijg en/of veel kosten moet maken. De kans is groot dat ik 'm dan in een vlaag van verstandsverbijstering op Marktplaats gooi.
En de geldbuidel is weer even leeg, want ik heb een andere Corolla gekocht. Ik heb mijn GXi van 1997 verruild voor een VVT-i Linea Sol uit 2003. Het dagelijks vervoer heeft toch voorrang op de hobby-auto.
Misschien verzamel ik na het lezen van jouw blog weer wat moed om Herbie weer aan de accu te leggen.
Groetjes
Wilco

Paul zei

Hoi Wilco,

Begrijpelijk, maar kop op! Kosten blijven je achtervolgen, maar de basis van jouw Kever is toch wel goed begrijp ik. Het gaat hier om onderdelen "van niks" naar verhouding, dus geef de moed niet op. Misschien is er een slangetje verdroogd waardoor je die benzinelucht in de stalling ruikt? Desnoods: Sla een jaartje Keveren over en wie weet zie je daarna weer licht aan de luchtgekoelde horizon... en merk je dat je hem toch gaat missen... Mij afmaker bewaar ik tot het laatste: Of wil je dat iemand hem op Marktplaats koopt en hem gaat verlagen???? (Kijk, je springt alweer als vanzelf in je Kever, zie je wel!)

Succes, Paul