Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

22 februari 2013

Herboren Kever in aantocht...: foto-story restauratie


Het afgelopen jaar (sinds mei 2012) bestond uit leuke en spannende maanden: De 66iger was in restauratie bij Volksrepairs in Berkel en Rodenrijs. Helaas, de portemonnee liet geen volledige body-off toe, maar tjonge, wat is er een hoop mooi werk verricht! Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de afwerking, het gaat nu nog om de laatste zaken. Hier een "stripverhaal" van de restauratie tot nu toe.


In mei 2012: Spatborden en treeplanken er af voor een beoordeling van wat er moest en (financieel) kon gebeuren.

In september begon de demontage en het echte werk.

En toen ging het hard... (bijna) alles eruit, de oude Tectyllagen er af en slechte stukken er uit zagen. De Kever heeft ooit al eens een andere neus gehad, wat je nu extra goed kunt zien.

Flink rot tot "kniehoogte"! 


Dit zijn best schokkende beelden als je zoiets nog nooit hebt gezien... In de garage kijken ze er ècht niet van op!


Linksachter was een van de naarste plekken. Behalve met purschuim in een grijs verleden ook creatief aan gedokterd met... tadaaa..... gips!


Nieuwe bumpersteunen aan de achterzijde.

 Ook rechtsvoor moesten stukken uitgezaagd en vervangen worden. Het is net een soort "huidtransplantatie"... Erg knap als je ziet hoe ze dit doen!

Linksachter: De rotte zooi is verwijderd en die raar uitgebolde vorm wordt teruggebracht naar hoe het hoort.


Ook bij de kattenbak is alles gestript en waar nodig hersteld.


 

 Geschuurd, nieuwe stukken ingelast, daarna afwerking met plamuur, weer schuren, weer plamuur en weer schuren tot hij helemaal strak en glad is...




Deuk uit het dak verwijderd en ook mooi strak gemaakt...

  Laatste werkzaamheden voordat hij naar het spuitbedrijf kan. O.a. alles afplakken

 Vers gespoten auto... de afwerking kan beginnen!


Het nieuwe tapijt uit 2008 wordt weer teruggeplaatst. Blijft een geweldige kwaliteit. Destijds bij himmelservice.de in Duitsland besteld (nee, ik heb daar geen aandelen)

Ook de bandenbak is nog even meegespoten.

Dit was die naarste plek aller nare plekken... bling bling nu!




Dak is uitgedeukt en doet ijverig mee met de blinkwedstrijd!

 Ondertussen wordt de kofferklep onder handen genomen

De deuren blijken toch niet meer te redden helaas. Ze worden vervangen door nieuwere, waarbij het 66iger slot (one year only, jawel...) wordt overgezet.

En toen ging het "als de brandweer": nieuwe deuren en spatborden, nieuwe antenne, koplampen, en treeplanken. De bumpers werden aan de binnenzijde ontroest en aan de buitenkant stevig opgepoetst.Kortom: bijna klaar!







1 opmerking:

Fred zei

mooie reportage heel herkenbaar want ik heb zelf ook een 66er in ik denk dezelfde kleur. die van mij komt uit Oostenrijk maar had op precies dezelfde plek last van gaten en roest. Alle gaten zijn weer dicht en ben em nu weer aan het opbouwen Groet Fred Pronk uit Warmenhuizen