Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

17 mei 2016

Nog een echte dubbelganger: 33-87-AT


Vandaag kreeg ik een leuke mail van ene Etienne uit Utrecht. Ook hij blijkt een Seesand 66-iger te hebben. Beter gezegd: gehad en "gered" te hebben! Kenteken 33-87-AT!



Hij schrijft:

Hele leuke site, en voor mij extra leuk omdat een Seesand 66-iger mijn eerste auto was. Ik heb even gezocht en gevonden, bijgaand fotootje gevonden.

Nou eigenlijk heb ik een dikke map met foto's en info over deze auto, en ik heb geprobeerd de huidige eigenaar te vinden om die aan hem te geven, maar dat is net niet gelukt. Wel vond ik degene die er van 1990 tot 2010 mee had gereden als dagelijkse auto, maar toen liep het spoor helaas dood. De auto bestaat nog steeds, echter volgens de RDW zonder APK.

Ik heb hem van 1981 tot 1990 gehad, en ik heb hem gered van de ondergang door hem te kopen met een kapotte motor. Hij stond op NS station Zaltbommel waar ik hem steeds zag staan vanuit de intercity. Eigenaar opgespoord (wonderwel gelukt), gekocht voor hfl 125,--. Van mijn broer zijn volledig doorgeroeste 1200 A uit 1966 gekocht voor hfl 75,-- en de motor laten overzetten, evenals een remrevisie. Resultaat: een geweldig autootje.

Later heb ik het witte interieur uit de 1200 A nog overgezet, dat was in betere staat.

Ben er mee naar Sicilië geweest en waar al niet. In 1987 laten restaureren bij Ruska in Amsterdam, de foto is van kort daarna.

Hopelijk komt mijn trots ook bij je rubriek dubbelgangers, zou leuk zijn!

Succes met je site en véél plezier van je prachtige Seesand!


Geen opmerkingen: