Welkom!


Ik ben Paul, geboren in 1967. Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van deze originele Nederlandse Volkswagen Kever 1300 uit 1966 in de kleur Seesand. Gekocht op gevoel, zonder verstand van Kevers of autotechniek. Was dat verstandig? Nee. Was en is het leuk? Ja!!! Hier kun je meekijken wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Groeten, speciaal aan alle Keverfans - en veel plezier op deze pagina's! Kijk ook eens op mijn site Kevervoorbeginners

2 juni 2012

Tweede leven voor mijn Kever


Hoera! Een historisch moment! Het is zover, deze Nederlandse 66iger Kever, die sinds mei 2008 deel uitmaakt van het gezin, gaat aan een tweede leven beginnen. (Hoeveel levens heeft een Kever eigenlijk? Een kat had er negen geloof ik.) Het motorische en rijdende deel is al gerepareerd op dit moment, (o.a. nieuwe draagarmen) en nu is eindelijk - na 46 jaar "oplappen" het plaatwerk aan de beurt - en dan grondig. Al het plaatwerk, inclusief kokerbalken, bodem, portieren, en binnenschermen wordt tot op het blanke metaal bekeken en vervolgens vervangen of gerepareerd.

Vervolgens wordt de auto weer opgebouwd, helemaal strakgemaakt en gespoten (gehele buitenzijde) in de originele kleur Seesand (L568 voor de liefhebber). Verder worden nog wat kleinere zaken aangepakt, zoals een nieuwe voorruit en nieuwe verlichting rondom. Het tapijt van de kattenbak wordt ook nieuw geplaatst (heb ik nog nieuw liggen uit 2008).

Na afloop is de 66iger - op de bumpers na, die nog heel netjes zijn - een oogverblindende  glamourkever, die er van buiten geheel nieuw zal uitzien en tegelijk binnen zijn originele oude look behoudt. Het zal zeker een jaar gaan duren. Dat is niet omdat men er een jaar continu aan zou werken, maar omdat ze bij Volksrepairs buiten het rijseizoen pas ècht tijd voor dit soort projecten hebben. Het is echt vakwerk waar we het hier over hebben (ga er maar eens kijken in Berkel en Rodenrijs), dus heb je het behalve over goed materiaal over vele uren en veel aandacht voor detail.

Ik hoop nog een stukje van het volgende seizoen mee te nemen, maar even kijken hoe dat loopt. Tussendoor kom ik hem graag regelmatig bekijken!

3 opmerkingen:

Bertusje zei

Hoi Paul,

De kogel is door de kerk zie ik...
Succes met de restauratie! En sterkte met het tijdelijke gemis.

Paul zei

Dankjewel!

Gelukkig mag ik over een tijdje een Kever lenen. Want een Keverloze zomer is maar niks merk ik (afkickverschijnselen...)

Wil zei

Hoi Paul

Hoe gaat het met de restauratie? Ga je de voortgang ook in dit blog bijhouden?

Groet
Wilco